• Join over 1.2 million students every month
  • Accelerate your learning by 29%
  • Unlimited access from just £6.99 per month

Il fumo sta diventando un problema sempre più sentito soprattutto da quando si è diffusa una maggiore consapevolezza sulle conseguenze ed i danni che provocano delle sostanze nocive contenute all'interno delle sigarette.

Page
  1. 1
    1
  2. 2
    2
  • Essay length: 836 words
  • Submitted: 30/10/2003
Share this essay:
GCSE Italian

The first 200 words of this essay...

Il fumo sta diventando un problema sempre più sentito soprattutto da quando si è diffusa una maggiore consapevolezza sulle conseguenze ed i danni che provocano delle sostanze nocive contenute all'interno delle sigarette. Diverse campagne sanitarie hanno gia informato gli italiani sui rischi che si possono correre fumando ma anche sulla pericolosità del fumo passivo.

In alcuni paesi, come per esempio l'Inghilterra, sono gia state prese alcune misure di sicurezza per evitare la diffusione di sigarette tra i minorenni. In Italia non esiste alcuna legge severa.

Abbiamo svolto un sondaggio con l'intenzione di raccogliere tre testimonianze e pareri a proposito della proposta di legge di vietare la vendita di sigarette ai minorenni.

La prima persona a cui abbiamo domandato un parere su questa legge ci ha risposto che sarebbe comunque inutile. Ormai il fumo è gia molto diffuso tra i giovani e non basterebbe una legge ad evitare ai giovani di fumare le sigarette. Riuscirebbero comunque a procurarsi i pacchetti di sigarette. I ragazzi non incontrerebbero enormi difficoltà a trovare le sigarette per soddisfare la loro dipendenza. Per esempio, riuscirebbero a farsi comprare i pacchetti di sigarette da amici più grandi oppure da un fratello maggiore. Tutti

Read more
The above preview is unformatted text

Found what you're looking for?

  • Start learning 29% faster today
  • Over 150,000 essays available
  • Just £6.99 a month

  • "
    Great help! A Service that allows you to look at other peoples work, which can give you ideas on how to set things out and what to include in your own work.
    "
    Zoey. University Student.
  • "
    This site has helped me a lot with my coursework because it has enabled me to think, find evidence and explain my literature texts. Thanks to this site I have started receiving A* and As in English.
    "
    Zoia, London. GCSE Student. 'English, Science, RE, Geography, History.'

Marked by a teacher

This essay has been marked by one of our great teachers. You can read the full teachers notes when you download the essay.

Peer reviewed

This essay has been reviewed by one of our specialist student essay reviewing squad. Read the full review on the essay page.

Peer reviewed

This essay has been reviewed by one of our specialist student essay reviewing squad. Read the full review under the essay preview on this page.